Hoşgeldin Ziyaretçi  Giriş |  Kayıt Ol   1 tane yeni mesajın var

Kullanılan mide ilaçları (Rennie, Lansor gibi..) troidi tetikler mi?

Bu tip ilaçların uzun süre kullanımlarında troid bezleri / hormonları olumsuz yönde etkilenebilir mi?
10 yıl önce  soruldu. Durum: Açık
Konular: ilaç, ilaçlar
Soruyu arkadaşına gönder

Not: BU SAYFADAKİ SORULAR VE CEVAPLAR TEDAVİX.COM ÜYELERİ TARAFINDAN OLUŞTURULMAKTADIR.
Hiçbir tedavix.com üyesi hastalıklara teşhis koymaya yetkili değildir. Üyeler, yaşadıkları tecrübeleri paylaşarak soruları cevaplandırmalıdır. Tedavix.com, cevaplanan soruları, teşhis ve tedavi karşılığı olarak görülmemesini tavsiye eder. Her rahatsızlığınızda mutlaka her zaman doktora danışınız.

  • İlaçların bir çoğunun prospektüsünde tiroid hormonu alanlar dikkatli kullanmalı uyarısı vardır. Sık kullanılan ilaçlardan grip ilaçlarında da benzer uyarı görülür.Bu uyarı genellikle hipertiroid olanlar içindir, çünkü hipertiroid (tiroidi çok çalışan) hastada özellikle kalp hız artışına, ritm bozukluklarına karşı hassaslaşmıştır.Ayrıca ellerde titreme görülür bu hastalarda.Grip ilaçlarının içindeki bazı maddelerde kalp hızında artışa, ellerde titremeye, kan basıncında(tansiyon) değişikliklere yol açabildiklerinden dikkatli kullanılmalıdırlar.Hipotiroid hastalarda da ilaçların vücuttan temizlenme, atılma hızı değişir.Bu nedenle tiroid hastaları, hipertiroid ve hipotiroid dönemlerinde başka bir ilaç daha almaları gerekiyorsa mutlaka bir endokrinoloji uzmanına danışmalıdırlar.
    Kaynak :
    10 yıl önce cevaplandı.  |  Raporla
    Bu cevap işinize yaradı mı?       

Cevabımı ekle

                 
Diğer üyeler cevap yazdıklarında beni uyar...
Cevaplar yasal olmayan içerik veya kişilik hakkına saygısızlık içeremez.



İlgili üyeler

Web Sonuçları